Переобладнання авто «під газ» – як бути впевненим у безпеці?

Встановлення газобалонних установок в авто нині є дуже популярним. Але чи дешевше дорівнює безпечніше? В Україні все частіше трапляються випадки раптових спалахів або вибухів авто з ГБО прямо під час руху - останній із нещасних випадків трапився у Києві вчора. На щастя, ніхто не постраждав, але таке буває рідко. Вибухонебезпечні ГБО становлять загрозу не лише тим, хто перебуває в салоні, але й іншим учасникам дорожнього руху.

Як правило, причина вибухів у власне неякісній установці або помилках, допущених під час її монтажу. А акт про проведення техекспертизи, який видається в газомоторних сервісних центрах, на жаль, не завжди гарантує безпеку.

Неприємний факт, що трапився в столиці, змушує нас нагадати, з початку 2020 р. за ініціативи Мінінфраструктури України запрацювала оновлена система контролю за встановленням ГБО. Якість обладнання та його безпечну установку в Україні відтепер перевіряють незалежні органи сертифікації, у яких укладені договори з випробувальними лабораторіями. Перелік їх визначено на сайті Міністерства. Після того, як автомобіль з ГБО пройшов випробування і отримав протокол, результати передаються в орган сертифікації для отримання сертифікату відповідності.

Нововведення обов’язкове для тих, хто проводить переобладнання з цього року, проте задля власної безпеки, пройти перевірку можуть і ті, хто встановлював ГБО в попередні роки.

Таке рішення у відомстві вважають містком переходу від тіньових установок ГБО до легальних, але найголовніше ефективним заходом безпеки – запобігти загрозі нещасних випадків на дорозі, збереження життя як пасажирів, так і оточуючих.