На сьогодні безпека на дорогах визнана одним з пріоритетів Уряду України.
Транспортний засіб є джерелом підвищеної небезпеки, а тому на водія покладається величезна відповідальність не тільки за своє життя, а й за життя пішоходів та цілісність майна інших громадян. На жаль, в наш час водії дуже легковажно відносяться до своїх обов'язків нехтуючи правилами дорожнього руху та нормами чинного законодавства і досить часто керують транспортними засобом у стані алкогольного сп'яніння, що підтверджує вражаюча статистика кількості травмованих та загиблих осіб внаслідок вчинення ДТП.
Проблема керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння є досить актуальною та потребує відповідного законодавчого реагування.
Про ще нам нагадує п'яне ДТП, що сталося на Оболоні у вечері 22 червня 2016 року. За попередніми даними, водій легкового автомобіля сів за кермо в нетверезому стані. Патруль поліції, запримітивши транспортний засіб, попросив зупинитися. Водій, не бажаючи зупинятися, влаштував погоню, однак втративши контроль над керуванням - вилетів з проїжджої частини на газон і врізався в стовп. Після удару, водій вибіг з машини і спробував втекти з місця ДТП, залишивши потерпілу пасажирку в авто, але був затриманий.Прибула на місце ДТП швидка госпіталізувала водія і пасажира. На місці ДТП працював патруль поліції.
Саме тому зменшення кількості випадків керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння значною мірою залежить не стільки від суворості того чи іншого адміністративного стягнення, скільки від забезпечення невідворотності адміністративної відповідальності та застосування, в рамках існуючих санкцій, співмірних стягнень за вчинення відповідних адміністративних правопорушень.
Незважаючи на широкий суспільний резонанс водії, які керували в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, не завжди отримують належне адміністративне покарання, що в свою чергу сприяє поширенню серед суспільства небезпечного уявлення про те, що керування у нетверезому стані не є чимось небезпечним та аморальним, а будь-які неприємності, які можуть виникнути через таке керування, легко вирішити.
Законодавчі ініціативи, спрямовані на посилення відповідальності водіїв за керування ТЗ у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння.
За статистичними даними в Україні у 2015 році зареєстровано 134 193 дорожньо-транспортних пригод. Із них, 25 365 з постраждалими. В результаті чого – 3 970 осіб загинуло та 31 467 травмовано.
Серед причин скоєння дорожньо-транспортних пригод 2 358 випадків керування транспортним засобом у нетверезому стані, в результаті чого 317 осіб загинуло, 3 203 травмовано.
Найгірші показники у Київській області – 219 випадків ДТП з постраждалими (34 особи загинуло, 321 особу травмовано), Харківській відповідно - 175 випадків ДТП з постраждалими (11 осіб загинуло, 260 осіб травмовано) та Львівській - 165 випадків ДТП з постраждалими (12 осіб загинуло, 224 особи травмовано).