В столиці введуть антиалкогольні рейди

15 лютого народні депутати, фахівці з забезпечення безпеки дорожнього руху разом із ДП “Український медичний центр безпеки дорожнього руху та ІТ” МОЗ України заявили під час прес-конфереції в КМДА про можливість впровадження посиленого контролю за пияцтвом на українських дорогах.

Народні депутати на чолі з Мустафою Наемом хочуть впровадити поліцейські рейди, що перевірятимуть водіїв на тверезість. Проводитимуться вони в традиційних місцях вживання алкоголю, скажімо, в нічних клубах чи ресторанах. За словами народного депутата, Київ стане першим українським містом, де буде запроваджена подібна практика.

GATE_KMDA_KSCH-5219

 

“Наразі п'яну людину, що сіла за кермо, поліція може зупинити та оштрафувати тільки в одному випадку - якщо водій порушив правила дорожнього руху або спричинив ДТП. В інших випадках неналежна поведінка залишається безкарною”, - стверджує М.Найем. За його словами, основна проблема такої практики - відсутність превентивності. Адже водій несе відповідальність вже після того, як було скоєно небезпечну аварію. Саме для подолання таких проблем була створена парламентська група з безпеки дорожнього руху.

“На мою думку, така ініціатива є дуже правильною. Недаремно ця практика є досить поширеною в передових країнах світу, зокрема, в Австралії та США. Існує навіть тенденція щодо раптової зупинки машин на певній ділянці дороги та масової перевірки всіх водіїв на алкоголь”, - розповідає Юрій Чорний, директор ДП “Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України” МОЗ України. Також Ю.Чорний додав, що такі методики мають потужний превентивний вплив, адже водії напевне знатимуть, що в конкретному місці і в конкретний час на них чекатимуть поліцейські, а отже, не вживатимуть алкоголю. Крім того, він зауважив, що в разі будь-якого порушення ПДР п'яного водія чекатиме кримінальна відповідальність.

GATE_KMDA_KSCH-5355

 

Ще одна велика проблема - відсутність єдиної затвердженої методики метрології зовнішніх камер та оцінки їх конкретних виробників. Дані з камер могли б стати безцінним матеріалом щодо причин ДТП чи фактом щодо алкогольного сп'яніння водія. Як результат, дані фотофіксації не вважаються за доказом у суді. Тож наразі приводом для розслідування щодо стану водія чи можливого порушення є свідчення двох понятих. Основне завдання - змінити існуючий закон, аби відео-запис відмови водія пройти тест на алкоголь був достатнім приводом для примусового супроводу його до лікарні на експертизу.

GATE_KMDA_KSCH-5402

Також на прес-конференції Юрій Чорний розповів про важливість об`єднання зусиль всіх міністерств, відомств, депутатів, громадських організацій та наукових кіл для подолання жахливої статистики смертності на дорогах. А площадкою для всезагального об`єднання стане Тиждень безпеки дорожнього руху 2017, перша частина якого буде проведена з 8 по 14 травня по всій Україні за підтримки Всесвітньої організації охорони здоров`я.