15 лютого народні депутати, фахівці з забезпечення безпеки дорожнього руху разом із ДП “Український медичний центр безпеки дорожнього руху та ІТ” МОЗ України заявили під час прес-конфереції в КМДА про можливість впровадження посиленого контролю за пияцтвом на українських дорогах.
Народні депутати на чолі з Мустафою Наемом хочуть впровадити поліцейські рейди, що перевірятимуть водіїв на тверезість. Проводитимуться вони в традиційних місцях вживання алкоголю, скажімо, в нічних клубах чи ресторанах. За словами народного депутата, Київ стане першим українським містом, де буде запроваджена подібна практика.
“Наразі п'яну людину, що сіла за кермо, поліція може зупинити та оштрафувати тільки в одному випадку - якщо водій порушив правила дорожнього руху або спричинив ДТП. В інших випадках неналежна поведінка залишається безкарною”, - стверджує М.Найем. За його словами, основна проблема такої практики - відсутність превентивності. Адже водій несе відповідальність вже після того, як було скоєно небезпечну аварію. Саме для подолання таких проблем була створена парламентська група з безпеки дорожнього руху.
“На мою думку, така ініціатива є дуже правильною. Недаремно ця практика є досить поширеною в передових країнах світу, зокрема, в Австралії та США. Існує навіть тенденція щодо раптової зупинки машин на певній ділянці дороги та масової перевірки всіх водіїв на алкоголь”, - розповідає Юрій Чорний, директор ДП “Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України” МОЗ України. Також Ю.Чорний додав, що такі методики мають потужний превентивний вплив, адже водії напевне знатимуть, що в конкретному місці і в конкретний час на них чекатимуть поліцейські, а отже, не вживатимуть алкоголю. Крім того, він зауважив, що в разі будь-якого порушення ПДР п'яного водія чекатиме кримінальна відповідальність.
Ще одна велика проблема - відсутність єдиної затвердженої методики метрології зовнішніх камер та оцінки їх конкретних виробників. Дані з камер могли б стати безцінним матеріалом щодо причин ДТП чи фактом щодо алкогольного сп'яніння водія. Як результат, дані фотофіксації не вважаються за доказом у суді. Тож наразі приводом для розслідування щодо стану водія чи можливого порушення є свідчення двох понятих. Основне завдання - змінити існуючий закон, аби відео-запис відмови водія пройти тест на алкоголь був достатнім приводом для примусового супроводу його до лікарні на експертизу.
Також на прес-конференції Юрій Чорний розповів про важливість об`єднання зусиль всіх міністерств, відомств, депутатів, громадських організацій та наукових кіл для подолання жахливої статистики смертності на дорогах. А площадкою для всезагального об`єднання стане Тиждень безпеки дорожнього руху 2017, перша частина якого буде проведена з 8 по 14 травня по всій Україні за підтримки Всесвітньої організації охорони здоров`я.