ДП “Український медичний центр безпеки дорожнього руху МОЗ України” та Міжнародний благодійний фонд “Допомоги постраждалим при ДТП” продовжують розповідати про тренування водіїв в різних країнах світу. Зокрема, сьогодні ми розкажемо про особливості фінської практики в навчанні автомобілістів поведінки в екстремальних умовах.
Юрій Чорний, директор ДП “Український медичний центр безпеки дорожнього руху” наголошує, що досвід саме фінських колег може допомогти створити більш сучасну систему підготовки кандидатів у водії в Україні.
Головна відмінність системи навчання у Фінляндії в тому, що після отримання водійського посвідчення новоспечений водій повинен пройти курси екстремального водіння. Під час них він тренується вже із власним авто на спеціальних полігонах гальмути на слизькому покритті у повороті, по прямій та із об'їздом перепони. Це дуже важливо, адже гальмівний шлях на такій дорозі буде набагато довшим. Крім того, водій розуміє, як працюють гальма та система стабілізації курсової стійкості при поворотах та маневрах. Також передбачена в програмі їзда в темний час доби по спеціальній звивистій трасі полігону.
Дуже важливим у Фінляндії є правильна реакція на появу лося на проїжджій частині, адже при наїзді загинути може не тільки тварина, а й водій та пасажир, що сидить на передньому сидінні. Погодьтесь, мало хто витримає зіткнення із створінням вагою в 700-800 кг.
Один із стендів в навчальному центрі - автомобіль, що обертається навколо власної осі. В ньому студенти мають змогу пережити ті відчуття, що виникають при перекиданні авто з пристебнутими пасками безпеки та без них. Крім того, на курсах детально розказують, наскільки велетенською є сила, що діє на людину під час ДТП. Наприклад, при зіткненні зі швидкістю 100 км/год вага людини середньої комплектації може збільшуватися до 12 тонн.
Цікаво, що в навчальних центрах існують кімнати, де наочно продемонстровані наслідки аварії: всюди кров, трупи та уламки побитих машин. За таких умов навіть найбільш упертий водій зрозуміє важливість дотримання правил дорожнього руху.
Джерело матеріалу -