Цифровізація ГВК: переваги та особливості, – Форум з безпеки дорожнього руху

Упровадження автоматичної фіксації перевантаження на великогабаритному транспорті за допомогою WiM-комплексів прибирає  людський фактор, а отже корупційну складову. Як працює система та що мають знати перевізники розповів під час Форуму з безпеки дорожнього руху  19 травня заступник Голови Укртрансбезпеки України Микита Лагунін.

Ухвалення законопроєктів, що запустять цифровізацію ГВК за допомогою WiM-комплексів (Weigh-in-motion - зважування-в-русі), докорінно змінить взагалі всю систему контролю за дотриманням габаритно-вагових норм. Наразі проекти законів 3742 та 3743 пройшли перше читання в парламенті та готуються до другого. Автоматизація прибирає людський фактор у винесенні рішень – дані про перевантаження надходитимуть до Центру обробки даних Укртрансбезпеки, де в автоматичному режимі формуватиметься постанова. Інспектор підписуватиме її електронним підписом, - розповів Микита Лагунін. – Зараз система працює в тестовому режимі, до ЦОДу підключені та передають коректні дані 27 WIM-комплексів. У 2020 році на центральних автомагістралях було встановлено 45 WIM, у цьому році планується до запуску ще 20-30.

Автоматизація значно спростить процедуру габаритно-вагового контролю, прибере людський фактор, а отже, корупційну складову. Посилення ГВК вплине на збереження якості дорожнього покриття в Україні.

У цілому, як доповів Микита Лагунін, протягом 2020 року під час проведення ГВК працівники Укртрансбезпеки перевірили майже 700 тис. транспортних засобів, виявлено більше 14 тис. порушників, застосовано штрафних санкцій за порушення габаритно-вагових норм на суму близько 126 млн грн.

Чого ще торкнеться автоматизація та цифровізація в галузі, що зміниться у системі контролю за дотриманням перевізниками ліцензійних умов дивіться у відеотрансляції Форуму за посиланням.

Нагадаємо, організацію Форуму з безпеки дорожнього руху здійснював ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту» МОЗ України (Київська міжрегіональна філія). До обговорення долучилися представники Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, Департаменту патрульної поліції України, Міністерства інфраструктури України, Державного агентства інфраструктурних проектів України, Державного агентства автомобільних доріг України, Державної служби України з безпеки на транспорті, Моторного (транспортного) страхового бюро України та інші.

Запитання до учасників Форуму можна надсилати за адресою zapyt@medtransvp.com.ua