Круглий стiл

10 травня у Малій залі колегії МОЗ України відбувся круглий стіл на тему: «Медичне забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху. Впровадження інформаційних технологій».

На заході були присутні: модератор – Чорний Ю.О. – національний координатор ВООЗ Міністерства охорони здоров’я з питань безпеки дорожнього руху, директор ДП «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України» МОЗ України»; Малігон О.І. – заступник в.о. директора медичного департаменту МОЗ України; Тимошенко Т.В. – начальник Управління екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ України; Лєбєдєва Т.Л. – заступник директора з наукової роботи ДП «Український НДІ медицини транспорту МОЗ України»; Виноград С.П. – директор «Сумського регіонального центру безпеки дорожнього руху», регіональний представник ДП «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України МОЗ України» у Сумській області; Лісневська Н.О. – співголова Громадської спілки з реорганізації охорони здоров’я; Брянцев В.В. – заступник начальника управління безпеки дорожнього руху Департаменту превентивної діяльності Національної поліції України; Стовба О.В. – директор «Полтавського регіонального центру безпеки дорожнього руху», регіональний представник ДП «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України МОЗ України» у Полтавській області; Гальченко І.В. – лікар-нарколог Державного підприємства «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України» МОЗ України та інші.

1

   Під час круглого столу учасники обговорили основні положення медичної частини Національної Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року та узагальнили напрацьований досвід.
На початку заходу зачитали привітання Голови Комітету з питань охорони здоров’я Ольги Богомолець. У своєму зверненні до учасників круглого столу, Богомолець підкреслила важливість та актуальність проведеного заходу. Адже рівень травматизму та смертності на дорогах України постійно зростає. Щороку, внаслідок ДТП у світі гине 1,2 млн. осіб. Україна нині серед лідерів в Європі за показниками смертності від дорожньо-транспортних пригод.

pruvitannya

    За останні 6 років в Україні трапилось 170 тисяч дорожніх аварій. У них загинуло понад 26 тисяч українців, 209 тисяч – травмувались. Жертвами аварій, а саме – 43% стають пішоходи та велосипедисти. Серед головних причин аварій – перевищення водіями швидкості та вживання алкоголю. Саме тому, слід систематизувати проведення наркологічних та психофізіологічних оглядів у водіїв транспортних засобів, розробити систему медичних оглядів водіїв-перевізників – наголосила Олена Малігон – заступник в.о. директора медичного департаменту МОЗ України.

3

   Причинами ДТП з постраждалими є також незадовільний стан доріг та несправність ТЗ – зазначила Тетяна Тимошенко – начальник Управління екстреної медичної допомого та медицини катастроф МОЗ України. За даними управління, минулого року, в Україні сталось 54 тисячі ДТП, у них загинуло – 4722 особи. Тому проведення профілактичних заходів з метою зменшення смертності та аварійності на дорогах країни зараз надважливі.
Після аварії у 25% водіїв та постраждалих спостерігаються посттравматичні стресові розлади. Тому доцільно впровадити психофізіологічне обстеження водіїв та пасажирів після ДТП – для виявлення ознак посттравматичного стресу і проведення відповідних реабілітаційних заходів – наголосила Тамара Лєбєдєва – заступник директора з наукової роботи ДП «Український НДІ медицини транспорту МОЗ України».
Вимоги щодо, насамперед, пасажирських перевезень, повинні бути більш суворими. Треба встановити жорсткіший контроль за станом здоров'я водіїв, ступенем їх стомленості, а також за технічною справністю транспортних засобів. Слід переглянути систему допуску водіїв до перевезень пасажирів автомобільним транспортом. Неприпустимими є факти, які допускаються сьогодні, коли перевезення пасажирів може займатись людина, що провчилась два місяці в авто школі і отримала посвідчення водія. В Європейському співтоваристві правила видачі або продовження водійських прав визначено в директиві 2006/123/ЄС про водійські посвідчення, яка прийнята на заміну Директиві 91/439. У більшості країн водіям необхідно проходити медичний огляд та психологічне тестування.

4

    В Україні  намагались запровадити нові стандарти медичного огляду водіїв ще в кінці 90 років. Так, Постанова Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року № 456 «Про затвердження Програми забезпечення безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки транспортних засобів» передбачена реорганізацією системи проведення медичного огляду водіїв транспортних засобів та створення системи медико-психофізіологічної експертизи придатності водіїв до безпечного здійснення транспортної діяльності. Проте постанова виконана не була. Тому термінового слід внесення змін до низки існуючих нормативно-правових актів держави та розробки нових – зазначив Олег Стовба – директор «Полтавського регіонального центру безпеки дорожнього руху», регіональний представник ДП «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України Міністерства охорони здоров’я України» у Полтавській області.