За перевезення дитини без автокрісла – штраф!

29 жовтня 2019 року Верховна Рада України ухвалила внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), якими встановлюється відповідальність за порушення правил перевезення дітей (законопроект №1150).

Такими порушеннями, визначеними підпунктами «б-г» пункту 21.11 Правил дорожнього руху, є:

  • перевезення дітей, зріст яких менше 145 см або тих, що не досягли 12-річного віку, – у транспортних засобах без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу;
  • перевезення дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля; на сидінні мотоцикла або мопеда;
  • перевезення організованих груп дітей у темну пору доби.

Згідно зі змінами в законодавстві, за порушення цих правил водій отримає штраф в розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів доходів (510 грн), якщо ж таке порушення буде вчинене повторно протягом року – 50 неоподатковуваних мінімумів (850 грн).

Впровадження відповідних змін обговорювалося уже давно та є як ніколи на часі. За даними Нацполіції України, за дев’ять місяців цього року сталося 3,5 тис. аварій за участю дітей, майже 3,4 тис. із них травмовано, 126 дітей загинуло. За цими вражаючими цифрами нерідко стоїть легковажність батьків, які не подбали про належне перевезення дітей за допомогою спеціальних засобів для транспортування. В Україні досі залишається поширеною практика перевезення дітей, утримуючи їх на колінах у дорослого пасажира. Або ще гірше, підкладаючи подушку та пристібуючи дитину штатним ременем.

Багато хто не розуміє, що у разі ДТП, при зіткненні на швидкості 30 км/год, дитина, що має вагу 7 кг, починає важити 135 кг. Коли автомобіль різко зупиняється, внаслідок інерції та імпульсу дитина стає в 4-5 разів важчою, тому втримати її на руках стає неможливо, і вона перетворюється в ядро, яке вилітає з автомобіля. А якщо ви прикріплюєте дитину зростом нижче 1,5 метра штатним ременем, вона може отримати травми від самого ременя. Верхня його частина, яка проходить в дитини по лінії шиї, у разі різкого гальмування може нанести непоправні травми гортані та шиї, а нижня – травмувати живіт та внутрішні органи, оскільки у дорослої людини ремінь проходить по лінії кісток тазу, а не живота.

Рекомендуємо переглянути відео що відбувається з дитиною без автокрісла під час аварії.

На відміну від України, використання дитячих крісел для перевезення дітей є звичною практикою в розвинутих європейських країнах. У Німеччині рівень користування дитячими кріслами становить 99%, Чехії  та Естонії – 96%, Польщі – 93%. А відповідальність порушників в випадку недотримання безпечного перевезення дітей в рази дорожча. Так, у Німеччині порушникам обійдеться такий штраф у розмірі 60 євро, у Чехії – 78 євро, в Естонії – до 400 євро, у Польщі – 35 євро.

Застосування дитячих автомобільних крісел гарантує безпеку дитині. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують імовірність смерті немовлят приблизно на 70%, і на 54-80% дітей.

Враховуючи неймовірно високий рівень дитячого травматизму та смертності на дорогах України, впровадження даних змін дисциплінуватиме батьків та водіїв дотримуватися норм безпеки під час перевезення дітей та, сподіваємось, врятує не одне маленьке життя.

banner-gruppy-detskih-avtokresel-2