Круглий стіл з нагоди початку ТБДР відбувся в ІА «Укрінформ»

Учасники заходу – законодавці, представники державних відомств та громадських організацій обговорили ситуацію з безпекою дорожнього руху в Україні в умовах воєнного стану, нові законодавчі ініціативи у цій сфері; можливі глобальні та локальні рішення у сфері безпеки; стан доріг та вуличної інфраструктури; необхідність навчання усіх учасників руху навичок домедичної допомоги; освітні програми для юних учасників руху, інші актуальні питання.

1.2

«Безпека дорожнього руху - це питання національної важливості. Адже за кожною статистикою – людські життя. Заходи, що відбуваються у рамках Всеукраїнського Тижня безпеки дорожнього руху, є яскравим прикладом комплексного підходу до вирішення проблеми», - зазначив під час круглого столу з нагоди початку Тижня народний депутат України, заступник голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.

2

Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України, оприлюднив останню статистику дорожньо-транспортних пригод. За 10 місяців 2024р. в Україні сталося 21 562 ДТП із загиблими та постраждалими, що на 9% більше, ніж минулого року. Загинула 2 541 особа - на 2% більше у порівнянні з минулим роком. Травмовано у цих аваріях 26 959 людей (+8,8% ріст).

3.1

До роботи круглого столу долучився ректор Донецького державного університету внутрішніх справ полковник поліції Сергій Вітвіцький, який наголосив на тому, що проведення таких загальнонаціональних заходів, якТиждень безпеки дорожнього руху, навіть в умовах воєнного стану, має важливе значення для об’єднання суспільства. «Спільними зусиллями органів публічної адміністрації, освітніх і наукових установ, а також громадськості ми здатні змоделювати нову систему безпечної мобільності та втілити її в життя», зазначив Сергій Вітвицький.

IMG_4960

Однією з ключових причин ДТП за участю транспортних засобів ліцензованих перевізників є недотримання водіями режиму праці та відпочинку, зазначив директор департаменту державного нагляду за безпекою на наземному транспорті Укртрансбезпеки Дмитро Гладчук. Відтак, втома є супутньою причиною двох третин ДТП: з 2 357 аварій, які були зафіксовані за участю водіїв наземного транспорту цього року,  у 69% випадків причиною аварій було саме недотримання водіями правил праці та відпочинку.

«Як показує практика, у двох з трьох випадків ДТП супутньою причиною стало те, що водій знехтував правилами, керуючи по 10-12 годин без перерви», — зауважив Дмитро Гладчук.

За його словами, перевізники змушують своїх водіїв їздити довше, ніж це передбачено правилами.

Допомогти вирішити цю проблему можуть смарт-тахографи, які дозволяють здійснюють контроль без зупинки транспортного засобу. Укртрансбезпека спільно з Міністерством розвитку громад та територій працює над впровадженням цієї інноваційної системи.

Безымянный

На допуску до керування транспортними засобами осіб з інвалідністю, що є одним з актуальних питань сьогодення, акцентував увагу у своєму виступі начальник управління стандартизації Головного сервісного центру МВС Павло Грицак.

Головний сервісний центр МВС активно бере участь в реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, розробленої за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.

«В Україні діють автошколи, де особи з інвалідністю можуть опанувати навички керування транспортними засобами. Після проходження навчання та отримання посвідчення водія такі випускники можуть переобладнати свій транспортний засіб. Для цього Головний сервісний центр МВС розробив спеціальний алгоритм дій, детальну інформацію про це можна знайти на сайті Головного сервісного центру МВС», – повідомив Павло Грицак.

IMG_4663

Фото: Укрінформ