На цій проблемі акцентував увагу Сергій Вітвіцький, ректор Донецького державного університету внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор, полковник поліції, під час круглого столу з Тижня безпеки дорожнього руху.
Міжнародні інституції останнім часом закликають політичне керівництво держав сприяти розвитку велосипедної мобільності, шляхом закріплення відповідних рішень у законодавчому полі. У квітні 2024 року європейський парламент, Рада та Європейська комісія урочисто проголосили спільну Європейську велосипедну декларацію, яка визнає велосипедний рух одним із найбільш сталих, доступних, інклюзивних, недорогих та здорових видів транспорту.
Міжнародні тенденції популяризації велосипедного руху, як альтернативного виду транспорту, що забезпечує розвиток доступної, екологічної, здорової та сталої мобільності, включають в себе багато аспектів і питань. Чимало з них обговорюється та вирішується на національному рівні.
Зокрема, рівень розвитку велосипедної мобільності схвалено Національною транспортною стратегією України на період до 2030 року. Однак в цілому за результатами вивчення цієї проблематики та порівняно з країнами Європейського Союзу, розвиток велосипедної мобільності в нашій країні видається недостатнім, зазначив Сергій Вітвіцький. Це стосується насамперед велосипедної інфраструктури, а також рівня знань ПДР цією категорією учасників дорожнього руху. За 2024 рік на автошляхах України було скоєно 1502 наїзди на велосипедистів, під час яких 188 велосипедистів загинуло, 1682 було травмовано.
Тож головними завданнями для вирішення проблеми веломобільності на національному рівні є розвиток відповідної інфраструктури, популяризація цього виду транспорту в громадах, профілактична робота серед учасників дорожнього руху щодо дотримання правил безпеки. Необхідно напрацювати на державному рівні низку заходів у цьому напрямі та спільними зусиллями знайти можливості для їхньої реалізації, досягнувши європейського рівня, наголошує ректор Донецького державного університету внутрішніх справ Сергій Вітвіцький.