Як пропустити «швидку» в заторі?

Ціною ненадання переваги в русі екстреній допомозі може бути чиєсь життя, адже для працівників екстрених служб час вимірюється секундами. У щільному заторі часто недостатньо місця для маневру, тож медики втрачають дорогоцінний час. Аби уникнути такого, у багатьох європейських країнах передбачене правило екстреного, «аварійного», коридору, за невиконання якого загрожує штраф. За даними Європейської ради з транспортної безпеки, екстрений коридор збільшує шанси людини вижити після нещасного випадку на 40%. Діє таке правило у Польщі, Австрії, Бельгії, Чехії, Німеччині та інших країнах Європи. Так, у Німеччині правило «рятувального коридору» запровадили у 1982 році. Його невиконання у цій країні, за інформацією Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (AsMAP) обернеться для водія штрафом у розмірі 240 євро і місячною забороною на водіння.

У нашій країні визначення про "рятівний коридор" у ПДР немає, але, на щастя, все більше українських водіїв, почувши сирену наближення швидкої, діють за схемою, яка успішно працює в Європі (на відео).

Тож, щоб пропустити «швидку», перебуваючи в заторі, водії мають розташувати авто так:

  • Якщо на дорозі є розділювальна смуга (огородження чи зелена зона): ті, хто рухаються у крайній лівій смузі, – якомога лівіше, а у крайній правій – якомога правіше.

 

  • Якщо розділювальної смуги немає: автомобілі потрібно розмістити якомога правіше – так утвориться смуга, ширини якої достатньо для проїзду «швидкої».