У Києві відбувся Національний форум з безпеки дорожнього руху

Учасниками Форуму ухвалено та прийнято за основу проект Резолюції, що визначає фундаментальні заходи з удосконалення безпеки дорожнього руху на державному  та місцевому рівнях. Пропозиції та рекомендації до неї можна продовжувати надсилати на електронну адресу t.bezpeka2018@gmail.com

___________________________

15 листопада 2018 року в рамках проведення другого етапу Тижня безпеки дорожнього руху в Україні відбувся Національний форум з безпеки дорожнього руху. Координатором його проведення виступили Київський міжрегіональний підрозділ ДП "Український науково-дослідний інститут медицини транспорту" МОЗ України спільно з Міжнародним благодійним фондом "Допомоги постраждалим внаслідок ДТП".

У ході заходу було обговорено стан та перспективи державного регулювання у сфері безпеки дорожнього руху; стан реалізації Державної програми з підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, програм «Інтелектуальні світлофори та освітлення» та «Безпека в містах України»; проблемні питання законодавства у сфері БДР; деякі медичні аспекти БДР, зокрема в плані надання екстреної медичної допомоги при ДТП, а також окремі актуальні на сьогодні питання в сфері БДР, такі як страхове забезпечення автотранспортних засобів з іноземною реєстрацією, правове визначення осіб, що рухають в кріслі колісному як учасників дорожнього руху та інші.

З доповідями виступили Богдан Матківський – народний депутат, секретар Комітету з питань економічної політики України, Ігор Діденко – народний депутат України, Голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету ВР України з питань транспорту, Антон Щелкунов – Генеральний директор Директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури України, Михайло Ноняк – Голова Державної служби України з безпеки на транспорті, Олексій Білошицький – т.в.о. начальника Департаменту патрульної поліції України, Володимир Караваєв – заступник Голови Загальнонаціонального форуму з безпеки дорожнього руху, Віктор Бесчастний – ректор Донецького юридичного інституту МВС України, Людмила Білошицька заступник генерального директора МТСБУ та інші.

Під час відкриття Форуму Богдан Матківський – народний депутат, секретар Комітету з питань економічної політики України, зазначив, що Україна має одні з найгірших показників з безпеки дорожнього руху серед країн Європейського регіону. Щорічно в Україні реєструється близько 200 тис. дорожньо-транспортних пригод, в яких гине більше 4 тис. осіб, із них – півтори тисячі дітей. Понад 30 тис. постраждалих отримують важкі травми. Держава несе непомірні збитки – близько 4 млн дол. США на ліквідацію наслідків ДТП та виплату збитків.

Основними причинами високого рівня аварійності та страшної статистики ДТП в Україні залишаються:

  • перевищення водіями швидкості (39%);
  • необлаштованість пішохідних переходів (38%);
  • порушення правил проїзду перехресть та маневрування;
  • кермування в стані алкогольного сп’яніння.

Головними чинниками, що спричинили надскладну ситуацію з безпекою дорожнього руху в країні, Б. Матківський назвав:

  • низький рівень свідомості та внутрішньої відповідальності усіх без винятку учасників дорожнього руху;
  • недосконалість нормативно-правового регулювання в сфері БДР;
  • недостатність розвитку вулично-дорожньої мережі та її відповідності сучасному рівню інтенсивності транспортного та пішохідного руху;
  • низький рівень підготовки водіїв та відсутність дієвого механізму контролю за діяльністю автошкіл;
  • недосконалість порядку здійснення контролю за виконанням законодавства в частині дотримання правил дорожнього руху та інші.

Він висловив сподівання, що консолідація зусиль органів державної влади та усього відповідального середовища з напрацювання та реалізації заходів щодо покращення безпеки дорожнього руху в країні, дозволить досягти амбітних цілей:

  • зменшити кількість ДТП в Україні, знизити рівень травматизму та смертності внаслідок ДТП, наблизити показники безпеки дорожнього руху до середньоєвропейських;
  • зупинити ступінь тяжкості дорожньо-транспортних пригод та їх негативні наслідки;
  • зменшити соціально-економічні втрати та збитки від дорожньо-транспортних пригод;
  • поліпшити стан вулично-дорожньої інфраструктури;
  • підвищити рівень дотримання правил дорожнього руху усіма його учасниками;
  • зберегти можливості України як транзитної держави.

Основною ціллю, на думку народного депутата України, Голови підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету ВР України з питань транспорту Ігоря Діденка, має стати орієнтація на нульовий рівень смертності на дорогах – європейську концепцію, якої реально досягти в Україні за умови консолідації зусиль всіх відповідальних органів влади, а також підвищення фахового рівня спеціалістів на місцях.

За словами Олексія Білошицького, т.в.о. начальника Департаменту патрульної поліції України, в країні на законодавчому рівні мають бути ухвалені та діяти механізми, що дозволятимуть регулювати дотримання правил дорожнього руху, має діяти економічно обґрунтована система штрафних санкцій, зокрема, за кермування в стані алкогольного сп’яніння, та розроблені заходи, спрямовані на підняття рівня правосвідомості водіїв та інших учасників дорожнього руху.

Володимир Караваєв, заступник Голови Загальнонаціонального форуму з безпеки дорожнього руху, правозахисник, який зупинився на проблемних питаннях реформування законодавства  в сфері безпеки дорожнього руху, констатував, що законотворчі процеси в даному напрямку відбуваються безсистемно, а розгляд питань, спрямованих на збереження життів учасників дорожнього руху, як правило, здійснюються Верховною Радою за остаточним принципом. Усього чотири кроки, на його переконання, має бути здійснено для підвищення рівня БДР в країні:

  •  створення окремого у складі ВРУ Комітету з питань законодавчого забезпечення дорожнього руху та його безпеки;
  •  створення провідного відомства з питань дорожнього руху та його безпеки на рівні ЦОВВ;
  •  делегування повноважень з управління безпекою дорожнього руху на місця, розроблення та ухвалення відповідних місцевих програм з підвищення безпеки дорожнього руху;
  •  ухвалення єдиного національного Кодексу дорожнього руху.

Антон Щелкунов, Генеральний директор Директорату з безпеки на транспортіМіністерства інфраструктури України, відзвітував про стан реалізації заходів Державної програми з підвищення безпеки дорожнього руху до 2020 р., а також розповів про впровадження деяких пілотних проектів та програм, фінансування яких здійснюється за кошти європейського співтоваритства.

Так, під час Форуму було презентовано пілотний проект «Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України», впровадження якого заплановано за кошти Європейського інвестиційного банку на період 2019-2022 рр. у п’яти містах України: Києві, Львові, Харкові, Одесі та Кам’янці-Подільському. Йдеться про залучення позики від ЄІБ у розмірі 75 млн євро на удосконалення дорожньої інфраструктури міст: підвищення якості та комфортності громадського транспорту, облаштування світлофорами перехресть та місць підвищеної аварійності, розширення мережі пішохідних переходів та велосипедних доріжок; розвиток IT-технологій для управління транспортними потоками та ін.

Окрема частина заходу також була присвячена медичним аспектам безпеки дорожнього руху, зокрема в плані надання екстреної медичної допомоги постраждалим при ДТП. За словами Романа Деркача, заступника головного лікаря «Інституту травматології та ортопедії НАМН України», сьогодні потрібна єдина в Україні система надання допомоги постраждалим з травмами, у т.ч. при ДТП; створення сучасного реєстру травм; розвиток мережі сучасних притрасових центрів для надання допомоги постраждалим при ДТП.  Світлана Рязанцева, заступник директора з медичної роботи – з питань служби екстреної (швидкої) медичної допомоги, КЛПУ «Обласний ЦЕМД та МК» поділилася досвідом сучасних методів збору інформації про надання допомоги бригадами ЕМД хворим з травмами внаслідок ДТП для створення єдиного реєстру на базі Донецького обласного ЦЕМД та МК. За її словами, сучасний рівень надання ЕМД постраждалим при ДТП лежить в площині інформатизації. Використання сучасних цифрових інструментів автоматизації дозволяє в режимі реального часу обмінюватися даними та надсилати звіти в рамках регіону.

Також увазі учасників були представлені деякі актуальні на сьогодні питання в сфері безпеки дорожнього руху, такі як страхове забезпечення автотранспортних засобів з іноземною реєстрацією; правове визначення осіб, що рухають в кріслі колісному як учасників дорожнього руху; забезпечення безпечної дороги дітей до школи.

Окремо спеціально запрошений гість Форуму Урі Ванштейн, регіональний директор «Компанії Mobileye an Intel Company» поділився унікальним та цікавим досвідом радикального зниження рівня аварійності на дорогах за допомогою сучасних технологій автономного водіння та датчиків попередження аварій.

За результатами заслуханих доповідей фахівці та експерти Форуму констатували, що основними причинами надскладної ситуації з безпекою дорожнього руху в країні залишаються:

1)  недосконале законодавство в сфері БДР, а ті нормативно-правові акти, що існують, мають суттєві протиріччя та неузгодженості між своїми положеннями, є занадто застарілими і такими, що не відповідають вимогам сучасності та рівню автомобілізації в країні;

2) відсутність в Україні головного міжвідомчого органу з безпеки дорожнього руху, нечіткий розподіл функцій і повноважень у цій сфері між органами виконавчої влади;

3) ліквідація підрозділів органів внутрішніх справ, на які покладався безпосередній контроль за виконанням учасниками дорожнього руху встановлених Правил дорожнього руху;

4) відсутність реальних механізмів координації і взаємодії діяльності органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, наукових установ і громадських організацій та бізнесових структур, що працюють у сфері безпеки дорожнього руху та мають потенціал для підвищення рівня цієї безпеки;

5) відсутність механізмів  фінансування деяких завдань і заходів Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року.

Учасниками Форуму було ухвалено та прийнято за основу Проект Резолюції Національного форуму з безпеки дорожнього руху, що визначає фундаментальні заходи з удосконалення безпеки дорожнього руху на державному  та місцевому рівнях. Пропозиції та рекомендації до неї можна продовжувати надсилати на електронну адресу t.bezpeka2018@gmail.com

Презентації та доповіді учасників Форуму можна переглянути на нашому сайті в розділі «Тиждень безпеки дорожнього руху».

Більше фото із заходу дивіться у розділі "Галерея".

IMG_8314_1 IMG_8317 IMG_8367 IMG_8390 IMG_8396 IMG_8411 IMG_8438 IMG_8491