15 листопада 2016р. в рамках Тижня безпеки дорожнього руху та Всесвітнього Дня дитини в кінотеатрі «Ленінград» (м. Київ) відбулася демонстрація відеоролика «Будь помітним у темряві», створений «Компанією 3М –Україна». Мета заходу – поінформувати юних учасників руху та стимулювати їх використовувати у своєму одязі та аксесуарах світлоповертальні елементи. Нині стоїть завдання переконати співвітчизників у доцільності використання світлоповертаючої атрибутики. Особливо, це стосується юних учасників руху. Суспільство має пропагувати моду на безпеку. Під час акції представники «Компанії 3М –Україна», яка активно долучилася до пропагування використання світлоповертальної продукції, вручать дітям світлоповертальні браслети. ОРГАНІЗАТОРИ ЗАХОДУ: ДП «Державнe Підприємство Українського Науково-Дослідницького Інституту Медицини Транспорту Міністерства Охорони Здоров&Quot;я України» МОЗ України. ЗА УЧАСТЮ: Департаменту превентивної діяльності Національної поліції України, КП "Київкінофільм", Компанія 3М. ЗА ПІДТРИМКИ: кінофестивалю кіно для дітей та юнацтва «Крила». ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ: Ризик потрапити під колеса автомобіля збільшується в осінню та зимову пори року, коли людину набагато гірше видно на дорозі. Окрім об’єктивно короткого світлового дня – в нашій країні погано освітлені дороги, а українці з настанням холодів зазвичай одягаються в темний одяг. Між тим, він значно менше помітний у темряві, ніж світлий: темна куртка відбиває лише 5% світла, що потрапляє на неї, у той час як світла куртка - 80%. Використання якісних світлоповертальних елементів в одязі та аксесуарах знижує ризик наїзду автомобіля на пішохода або велосипедиста в темний час доби. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД: Європейці серйозно переймаються цією проблемою – з 2001 року був впроваджений євростандарт на світловідбиваючу продукцію. Дослідження, проведені в Норвегії показали, що використання світловідбивачів дозволило скоротити травматизм серед пішоходів на 85%, тобто більш ніж у 6,5 разів. А коли в 2001 році у Великобританії всім учням початкових шкіл країни роздали 6 мільйонів аксесуарів, що відбивають світло – експерти були вражені результатом: вже протягом наступного року число ДТП за участю дітей цього віку знизилося на 26%. Світловідбивачі є неодмінним атрибутом пішохода в багатьох країнах - Фінляндії, Естонії, Латвії. В Україні правила дорожнього руху не зобов’язують, але рекомендують пішоходові позначити себе на дорозі. Світлоповертальні елементи називають флікерами або світлоповертачами. Світлоповертач - це невеликого розміру підвіска, брелок, браслет, значок або наклейка. Ці аксесуари призначені як для пішоходів, так і для велосипедистів, ролерів та інших найменш захищених учасників дорожнього руху. Маючи на одязі, сумці або колясці невеликий якісний світлоповертальний елемент, пішохід стає видимим для водія на відстані від 300 метрів, що дозволить водію своєчасно відреагувати та зманеврувати.