ДП “Український медичний центр безпеки дорожнього руху” разом із Міжнародним благодійним фондом “Допомоги постраждалим при ДТП” хоче проінформувати всіх водіїв та інших учасників руху щодо відмінностей у поведінці на дорозі в Україні та в європейських країнах. Безумовно, існує різниця в правилах та розвитку інфраструктури. Втім, деякі нюанси ПДР є стандартними для багатьох країн, хоча вони й досі не прижились у нашій країні. Ми віримо, що дотримання цих простих правил стане ще одним кроком назустріч створенню безпечних доріг в Україні.
Для чого потрібен лівий ряд?
Кожен, хто закінчував автошколу, пам`ятає залізне правило: лівий ряд існує тільки для обгону та повороту ліворуч . Єдиний виняток - населені пункти. Проте і в них є швидкісні магістралі, помічені відповідним знаком. Але українські водії найчастіше не зважають на обмеження та займають лівий ряд без потреби. В Європі ж діє чітка тенденція: після завершення обгону автомобілісти швидко повертаються праворуч, адже вільна смуга покращує видимість та нівелює хаотичні рухи на дорозі.
Час на порятунок
Майже всі водії безумовно погодяться, що автомобілі спецтранспорту з увімкненими блимавками та сиреною пропускати необхідно. Та насправді, дуже часто швидкій, що поспішає на виклик, доводиться буквально витісняти інші авто, на що витрачається дорогоцінний час. До того ж, часом “найкультурніші” водії навіть прилаштовуються позаду швидкої, аби зекономити й власний час.
А ось в Європі підхід інший: якщо на трасі виникає затор, то автомобілісти, які стоять у двох крайніх рядах, залишають між машинами достатній для проїзду боковий інтервал. Певна річ, думки прилаштуватися позаду карети швидкої чи поліції в автолюбителів не виникає.
Попереду перешкода? Попередь інших!
Цікаво, що в Європі аварійна сигналізація використовується не тільки для вираження вдячності сусідів та позначення зламаного авто. Наприклад, коли водій побачив перед собою затор чи перешкоду, він не просто різко гальмує сам, а я попереджає за допомогою “аварійки” інших учасників руху. Таким простим жестом можна легко уникнути зіткнень з машинами, що знаходяться попереду.
Дотримуйся дистанції!
Всі знають це старе правило, проте мало хто звертає увагу, що саме таким чином можна скоротити протяжність затору. Для цього варто лише навчити себе стартувати не одразу після того, як згасли стоп-сигнали в авто, що стоїть попереду, а почекати 1-1,5 секунди, даючи можливість сусіду просунутися трохи вперед. До того ж, корисним є звичка триматися однієї смуги, не створюючи на проїжджій частині зайвого хаосу.
Більше терпіння
Старий водійський жарт стверджує, що 1/10 секунди - це час між моментом, коли загорілося зелене світло на світлофорі та роздратованим сигналом позаду. На жаль, ця ситуація з анекдоту щодня зустрічається деінде на українських дорогах.
Але ж навіщо поводити себе так агресивно? Адже йде мова лише про декілька секунд, які навряд чи вплинуть на те, чи вчасно нетерплячий водій приїде на роботу. Зате кожен такий сигнал додасть роздратованості всім водіям у потоці та налякає нещодавних випускників автошкіл, які від цього вже точно не рухатимуться швидше. Тож не сигналити дарма на зелене світло - ще одна корисна звичка європейських колег.
Світлоповертаючі жилети
Припустимо, сталося ДТП. Найчастіше українські водії відразу ж виходять зі своїх авто, починаючи оцінювати пошкодження та шукати номер страхової компанії. У найкращому випадку, один з учасників інциденту згадає про знак аварійної зупинки, хоча його використання - обов'язок, однозначно прописаний в ПДР.
В Європі ж водії в першу чергу надягають світлоповертаючі жилети, знаходячись при цьому в машині. Чому це так важливо? Банальне правило: що помітніший пішохід, то менше шансів наїзду. Зрозуміло, що коли водій покидає місце за кермом, він автоматично стає таким самими пішоходом, який несподівано для інших автомобілістів опиняється на проїжджій частині.
Джерело: