Україна потребує створення єдиної системи надання медичної допомоги постраждалим з травмами, – вважає заступник головного лікаря ДУ «Інститут травматології та ортопедії НАМН України» Деркач Роман. Рекомендаціями щодо організації цієї системи фахівець поділився під час Міжнародного конгресу з безпеки на транспорті, що відбувся в листопаді цього року у Києві.
Щорічно травми різного ступеня важкості в Україні отримують близько 2 млн людей, більше 35% із них – внаслідок ДТП, – повідомив Р. Деркач. – Частка політравм у постраждалих внаслідок аварій на дорогах сягає 70%, ускладнень – більше 80%. У більш як 33% випадків жертви ДТП не виживають, майже стільки ж – отримують пожиттєву інвалідність.
Першим і основним кроком для покращення цієї ситуації, за словами Романа Деркача, є створення в Україні мережі Центрів травми, або т.зв «притрасових лікарень», що дасть змогу максимально скоротити час до початку лікування, забезпечити необхідний обсяг допомоги на догоспітальному етапі, мінімізувати час доставки з первинною госпіталізацією важких хворих з множинними та політравмами. Це, на його думку, можуть бути окремі відділення на базі існуючих закладів охорони здоров’я.
Для отримання достовірної інформації про кількість травмованих в Україні варто розпочати роботу по створенню Єдиного реєстру травм, що містив би дані про природу травми, історію надання домедичної, медичної, стаціонарної допомоги тощо. Ця інформація могла б значно покращити статистичний облік постраждалих внаслідок ДТП, а також підвищити якість надання їм медичної та реабілітаційної допомоги.
Також, на думку Р. Деркача, важливим є якнайширше впровадження серед громадян знань та навичок з домедичної допомоги з регулярним поновленням знань. В першу чергу, серед:
- водіїв всіх категорій – навчання з обов’язковим іспитом при отриманні водійського посвідчення, а також регулярне проходження курсів кожних 3-5 років;
- всіх категорій працівників транспортної сфери (водіїв громадського транспорту, перевізників, працівників залізничного, водного, повітряного транспорту);
- підростаючого покоління та молоді (у школах та вищих навчальних закладах).
Більше інформації – у відео:
Переглянути та завантажити презентацію Р. Деркача можна