Набуває чинності наказ Мінінфраструктури від 24.06.2021р. №337, що скориговує норми Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів. У ньому, зокрема:
- уточнено, що змінна перерва – сумарна тривалість перерв за робочий день (зміну), період, протягом якого водій не керує автомобілем та не виконує іншої роботи і який використовується для відпочинку. Робоча зміна – період роботи водія згідно з графіком змінності (зміна), який може бути як безперервним, так і розділеним на частини.
- час, коли водій не зобов’язаний перебувати на робочому місці, але має залишатися на зв’язку, бути готовим відповісти на будь-який виклик, почати чи відновити рух або виконувати іншу роботу, також відносять до часу простоїв не з вини водія і включають до робочого часу водія.
- додана вимога, що тривалість періоду керування не може перевищувати 56 годин на тиждень та 90 годин протягом двох тижнів.
- при підсумованому обліку робочого часу водіїв треба забезпечити наявність не менше ніж одного вихідного дня протягом тижня.
- вилучено норму, за якою час охорони транспорту з вантажем або без нього зараховується водію в розмірі 1/3 робочого часу.
- передбачено для водіїв автобусів, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, за їхньою згодою можливість встановити робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 години 30 хвилин з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки.
- додана умова, що водій має вказати на роздруківці тахографа характер і причину виникнення непередбачуваних обставин не пізніше, ніж у момент прибуття до місця стоянки.
- встановлена вимога, що водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
- додана вимога, що, окрім індивідуальної контрольної книжки, водій повинен мати копію графіка змінності водіїв у разі, коли транспорт не обладнаний тахографом.
Ознайомитися з текстом наказу можна за посиланням
Контроль за дотриманням режиму праці й відпочинку водіїв, а також за станом їх здоров’я в цілому, лежить на перевізнику. Належна організація перед- та післярейсових медичних оглядів водіїв, графіку змінності (робочого часу й часу відпочинку) – запорука стабільної і якісної діяльності водійського персоналу на підприємстві. До відома, час проведення медичних оглядів перед виїздом на маршрут (у рейс) та після повернення з нього включено до робочого часу водія.