круглого столу з нагоди початку 2-го етапу Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху.
На необхідності впровадження нових технологій, що дозволяють здійснювати дистанційний контроль режимів праці та відпочинку водіїв без зупинки транспортних засобів, наголосив заступник Голови Укртрансбезпеки Валерій Кулик-Куличенко під час круглого столу з нагоди початку ІI етапу Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху (10-16 листопада 2025р).
«Питання безпеки дорожнього руху сьогодні є одним із ключових не лише в Україні, а й у всьому світі. Разом з тим дорожньо-транспортні пригоди залишаються однією з основних причин смертності серед молоді 15-24 років і другою серед дітей віком 5-14 років. Це дуже прикро, і тому ми маємо приділяти максимальну увагу профілактиці та підвищенню рівня безпеки на дорогах», – сказав Валерій Кулик-Куличенко.
За словами заступника Голови Укртрансбезпеки, лише за 9 місяців 2025 року за участю ліцензованих перевізників сталося 2599 ДТП, у яких загинуло 142 особи, ще 1087 осіб було травмовано. Порівняно з минулим роком ці показники майже зрівнялися із результатами за весь 2024 рік, що свідчить про потребу нових рішень та більш системного підходу до контролю в галузі.
Серед причин ДТП, які знаходяться в межах впливу і компетенції Укртрансбезпеки, Валерій Кулик-Куличенко виокремив: виснаження водіїв, порушення режиму праці та відпочинку, а також мораторій на планові перевірки.
«Мораторій на планові перевірки не дозволяє повноцінно контролювати діяльність ліцензованих перевізників. Водночас, кількість ліцензійних компаній зросла до понад 57 тисяч, що потребує більш дієвих механізмів контролю», – зазначив Кулик-Куличенко.
Посадовець також акцентував на важливості впровадження нових технологій, серед яких – смарт-тахографи і системи DSRC, що дозволяє здійснювати дистанційний контроль режимів праці та відпочинку водіїв без зупинки транспортних засобів.
«Завдяки новим технологіям ми зможемо попереджати порушення ще до того, як вони призводять до трагедій. Адже головна мета нашої роботи – не покарання, а профілактика. Ми не шукаємо винних, щоб лише карати. Ми шукаємо нові рішення. Впровадження смарт-тахографів — одне із них. Це технологія, яка дозволить нам фіксувати порушення дистанційно, без зупинки транспорту, зберігаючи час і контролюючи безпеку, – підкреслив заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Укртрансбезпеки Валерій Кулик-Куличенко.







