Втома водія є однією з основних причин ДТП. Тому питання дотримання професійними водіями транспортних засобів режиму праці та відпочинку є дуже важливим. Разом з тим, згідно з статистикою Державної служби з безпеки на транспорті (Укртансбезпеки), протягом 2024р. під час здійснення державного контролю інспекторами відомства виявлено майже 25 тис. порушень недотримання водіями вантажівок режиму праці та відпочинку, майже 1,5 тис. таких порушень водіями автобусів, що здійснювали перевезення пасажирів. Аналіз причин та обставин ДТП свідчать, що значна частина перевізників або їхніх водіїв грубо порушили вимоги законодавства щодо регулювання робочого часу та відпочинку водіїв, порядку його обліку.
З метою контролю руху та періодів роботи водіїв в таких транспортних засобах має бути встановлений тахограф – спеціальний вимірювальний пристрій, що в автоматичному чи напівавтоматичному режимі реєструє швидкість руху автомобіля, режим праці і відпочинку водія та супроводжуючого персоналу.
Вітчизняним законодавством визначено, що обладнання діючими та повіреними тахографами є обов'язковим:
- автобусів, які здійснюють нерегулярні та регулярні спеціальні пасажирські перевезення;
- транспортних засобів для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км;
- вантажних автомобілів з повною масою понад 3,5 т;
- транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів.
Фото: Укртрансбезпека