15 серпня відбулось засідання круглого столу «Зміни до Ліцензійних умов щодо провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів і вантажів» для керівників автотранспортних підприємств, представників Департаментів транспортної інфраструктури облдержадміністрацій та територіальних громад.
Участь у засіданні взяли представники Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Департаменту патрульної поліції, Укртрансбезпеки, МТСБУ, Українського науково-дослідного інституту медицини транспорту, Українського центру безпеки, облдержадміністрацій, територіальних громад, керівники автопідприємств, водії та інші.
Захід відбувався у форматі діалогу, де учасники могли поставити актуальні питання спікерам.
Заступник начальника управління безпеки дорожнього руху Департаменту патрульної поліції полковник поліції Олександр Палатюк розповів слухачам про невтішну статистику дорожньо-транспортних пригод.
“У нас є випадки дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками за участю пасажирського транспорту. Лише за січень – липень 2024 року ДТП за участю вантажно-транспортних засобів з потерпілими і загиблими зріс на 5,4%, в загальному - 1455 дорожньо-транспортних пригод за участі вантажно-транспортних засобів, з яких загинуло 340 осіб- це ріст в порівнянні з минулим роком на 4,6%”, - зазначив полковник поліції.
Він розповів, що основними причинами ДТП є перевищення швидкості, порушення правил маневрування, недотримання дистанції, порушення проїзду правил перехресть.
Своєю чергою начальник відділу технічного регулювання на транспорті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Александров додав, що постановою Кабінету Міністрів України № 712 внесено зміни до Ліцензійних умов щодо провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів і вантажів. Вони стосуються провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів автомобільним транспортом, а також міжнародні перевезення пасажирів і наберуть чинності 20 серпня 2024 року.
Він наголосив, що внесення змін обумовлено необхідністю приведення положення норм ліцензійних умов відповідно до стандартів ЄС.
Окремі норми постанови в частині підтвердження професійної компетентності водіїв (код 95) набувають чинності через рік.
В Україні дана норма запроваджена як добровільна ще в 2020 році. А вже з 20 серпня 2025 року всі водії, які здійснюють міжнародні перевезення повинні пройти це навчання і підтвердити свою професійну компетентність, отримати відповідний сертифікат, до якого йде картка водія, яка підтверджує наявність такого сертифікату.
Інструктор-викладач ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту» Інна Оліфіренко розповіла, що науково-дослідний інститут медицини транспорту вже більше 5 років є ліцензованим навчальним центром Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та проводить навчання за 3 напрямами: з питань надання послуг автомобільного транспорту (міжнародні та внутрішні перевезення вантажів та пасажирів), з питань безпеки: безпека перевезень, охорона праці та пожежна безпека та контроль за технічним станом колісних транспортних засобів. Навчання відбувається згідно з Законом України "Про автомобільний транспорт" ст.34, ст.59 та відповідно до наказу №551 Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Вона наголосила, що Інститут також особливу увагу приділяє навчанню водіїв транспортних засобів навичкам надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок ДТП.
Представник Українського центру безпеки Андрій Соболєв зазначив, що центр має відповідну матеріальну базу та сучасну програму навчальних курсів з підвищення кваліфікації водіїв. У програмі навчання особливу увагу приділено оцінюванню ризиків під час дорожнього руху, оптимізації споживання палива, загальним засадам дотримання режиму праці та відпочинку.
Також генеральний директор МТСБУ Олександр Берназюк пояснив новації Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Одним із нововведень він зазначив, що з нового року наявність поліса ОСЦПВ стане обов’язковою для всіх без виключення, а для пільгових категорій громадян передбачено 50% знижки в разі укладення договору страхування (
В. о. заступника начальника управління - начальник відділу розгляду ліцензійних заяв управління забезпечення ліцензійної діяльності Департаменту надання адміністративних послуг на наземному транспорті Укртрансбезпеки Артур Марабян у своєму виступі розповів про особливості отримання ліцензії щодо провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів і вантажів. Зокрема, він зазначив, що отримання ліцензії відбуватиметься електронним шляхом через єдиний комплекс інформаційних систем. Основними змінами, які запрацюють з 20 серпня є те, що ліцензіати подаватимуть оновлену форму ліцензій, згідно з якою потрібно буде оновити дані про усі наявні транспортні засоби.
Варто додати, круглий стіл «Зміни до Ліцензійних умов щодо провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів і вантажів для керівників автотранспортних підприємств, представників Департаментів транспортної інфраструктури облдержадміністрацій та територіальних громад був організований КМФ ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту» МОЗ України та Міжнародним благодійним фондом «Допомоги постраждалим внаслідок ДТП».
Відео виступів спікерів будуть розміщені на сайті.