Круглий стіл «Актуальні питання з безпеки на транспорті в умовах воєнного стану»

У рамках 1-го етапу Всеукраїнського Тижня безпеки дорожнього руху відбувся круглий стіл «Актуальні питання з безпеки на транспорті в умовах воєнного стану» для керівників автотранспортних підприємств, представників Департаментів транспортної інфраструктури облдержадміністрацій та територіальних громад.

 

Серед учасників – фахівці Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Державної служби України з безпеки на транспорті, Агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, Головного сервісного центру МВС України, ДП «ДержавтотрансНДІпроект» та інші.

 

При підготовці круглого столу були враховані запитання та побажання фахівців галузі з багатьох регіонів України, тож доповіді експертів базувалися на саме на них. Учасники заходу обговорили особливості законодавчих змін у сфері безпеки на транспорті; ризики ДТП за участі комерційного транспорту з урахуванням сучасних технологій та світових практик; проблемні питання щодо організації пасажирських та вантажних перевезень, зокрема, міжнародних, а також особливості перевезень небезпечних вантажів і контролю за технічним станом транспортних засобів; можливості підвищення кваліфікації працівників автопідприємств та навчання водіїв; утримання автомобільних доріг в умовах воєнного стану; сучасні системи пожежогасіння на транспорті, та інші важливі питання.

 

На проблемних питаннях у сфері організації пасажирських та вантажних перевезень в умовах воєнного стану зупинився начальник відділу технічного регулювання на транспорті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Александров (презентація). Він акцентував увагу учасників круглого столу на заходах щодо підвищення безпеки на транспорті, зокрема, у сфері міжнародних перевезень пасажирів та вантажів. Наразі, згідно з вимогами ЄС, водії міжнародних перевезень повинні мати обов’язкові документи: Свідоцтво про підтвердження професійної компетентності водія та кваліфікаційну карту водія (код 95). Аби їх отримати, необхідно пройти відповідне навчання і скласти іспити, таким чином підтвердивши свою кваліфікацію. Документи надаються на 5 років і вносяться до електронного реєстру професійних водіїв. У перспективі запровадження вимоги щодо підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів планується і на території України.

 

 

Наразі в Україні є 16 навчальних центрів, які пропонують таке навчання, зазначив Сергій Александров. Серед них і «Український Центр безпеки», що має відповідну матеріальну базу та сучасну програму навчальних курсів. Про роботу «Українського Центру безпеки» на круглому столі розповів його представник Андрій Соболєв (презентація). Він, зокрема, зауважив на особливостях програми навчання, що складається з 4 модулів. Важливу увагу в програмі приділено оцінюванню ризиків під час дорожнього руху, оптимізації споживання палива, загальним засадам дотримання режиму праці та відпочинку, а також практичним навичкам з надання домедичної допомоги. Навчальні модулі сформовані таким чином, щоб напрацювати як теоретичні, так і практичні знання, зокрема, є стенд роботи водія з тахографом, також можливість відпрацювання навичок з домедичної допомоги та інше.

 

На важливості підготовки та перепідготовки водіїв зупинився у своєму виступі і начальник Управління організації безпеки та розслідування аварій і подій на наземному транспорті Укртрансбезпеки Степан Терзі.

«Багато хто вважає, що стажування водіїв – формальність. Однак насправді такі от «дрібниці», як хтось інколи каже, можуть призводити до трагедій. Фахівці Укртрансбезпеки постійно аналізують причини ДТП, що сталися за участю ліцензійного транспорту, проводять технічні розслідування. Так от, з’ясовуючи супутні причини аварій, можу сказати, що, наприклад, порушення водіями норм праці та відпочинку є супутніми причинами у 70% ДТП. Якщо ми говоримо про стажування та кваліфікацію водіїв, то їхня недостатність є супутньої причиною 60% аварій. Тому дрібниць не буває і стажування водіїв мають бути постійними, маємо приділяти більше уваги процесам в організації пасажирських та вантажних перевезень», наголосив Степан Терзі.

 

Про останні зміни в отриманні дозволів на перевезення небезпечних вантажів розповів головний спеціаліст відділу організації перевезення небезпечних вантажів Головного сервісного центру МВС Сергій Дригуля. «За останні 2 роки Головним сервісним центром МВС було удосконалено процедуру допуску транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів.

 

Сьогодні, відповідно до наказу МВС № 656, для допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів необхідно подати в регіональний або територіальний сервісний центр заяву, свідоцтво про допущення ТЗ (якщо це продовження строку дії такого свідоцтва), та платіжний документ. У разі перевезення небезпечних вантажів у цистернах, необхідно додатково подати документ, який підтверджує проходження їх перевірки. З липня 2023 року ми дозволили надавати документи про перевірку, видані перевіряючими органами країн-учасниць ДОПНВ. Перевізник може надати нам такий документ з офіційним перекладом. Це спростило процедуру отримання наших свідоцтв», - повідомив Сергій Дригуля. Також було скорочено термін видачі/продовження свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів з 10 до 5 робочих днів; збільшено строк дії свідоцтва з 6 місяців до 1 року.

 

На новітні технічні рішення захисту автотранспорту від пожеж звернув увагу Євген Іванов (презентація), директор компанії «Бастіон-Київ ЛТД», представник виробника систем пожежогасіння FirePro. Він зазначив, що на сьогодні, згідно з Директивою З107 Європейської економічної комісії, весь транспорт ЄС обладнаний загальними системами пожежогасіння. Україна теж має такі зобов’язання. Сучасні системи пожежогасіння FirePro витримують великі робочі температури, безпечні для людей та довкілля. Ще однією вагомою перевагою таких систем є те, що на сьогодні генератори вогнегасного аерозолю є єдиним способом, яким можна зупинити загорання літій-іонних батарей.

 

Круглий стіл «Актуальні питання з безпеки на транспорті в умовах воєнного стану» для керівників автотранспортних підприємств, представників Департаментів транспортної інфраструктури облдержадміністрацій та територіальних громад був організований КМФ ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту» МОЗ України та Міжнародним благодійним фондом «Допомоги постраждалим внаслідок ДТП».

 

Усі, хто брав участь у роботі круглого столу, можуть отримати Сертифікат учасника круглого столу, завантаживши його самостійно.